středa 6. prosince 2017

Jednodenní kuřata

 Proč krmit jednodenními kuřaty? Jaké benefity to pro kočky má? Je to vhodné krmení? Na tyto otázky se pokusím odpovědět v následujícím článku.

  Krmení jednodenními kuřaty se již blíží tzv. prey modelu. To znamená, že naše šelmy domácí jsou krmeny tím, čím by se živily ve volné přírodě, tedy celými zvířaty. Rostlinná složka je zastoupena pouze v podobě natráveného obsahu žaludku zkrmovaných zvířat.

Jak jsem se dostala ke krmení jednodenních kuřat?
  Kdysi dávno jsem se zajímala o sokolnictví a znala několik sokolníků, kteří těmito kuřátky krmili své dravce. Pak jsem na internetu viděla, že jsou nabízeny v e-shopu s masem a pár jsme jich dostala na zkoušku od sestry mého muže. Zkusila jsem je dát kočce, která tehdy jakékoli syrové maso odmítala. Míca to zblajzla jak malinu. S příchodem druhé kočky jsem se začala více zajímat o krmení syrovým masem a našla jsem několik diskuzí, kde byly zmiňovány právě jednodenní kuřátka. Zaujalo mě to, protože jsem hledala které maso je pro kočky nejvhodnější a krmení celými zvířaty mi přijde nejpřirozenější.

Předávkování vit. A
  Protože kuřátka obsahují i žloutek, který jim má sloužit první dny jako zdroj energie, měla jsem obavu z předávkování vit. A. Vajíčko se doporučuje krmit jednou týdně, ale já chtěla kuřátky krmit častěji. Tak jsem hledala, ptala se a nikdo mi nebyl schopen dát jasnou odpověď, jak často můžu kuřátka podávat. Proto jsem napsala panu doktorovi Štouračovi a zde je jeho odpověď:

V dotazu jsem uvedla, že ráno dostanou kuřátko, v poledne a odpoledne svalovinu (všeho druhu)/srdce/masinou kost a večer opět kuřátko.

Dobrý den,
jednodenní kuřata jsou často mylně považována z nutričního hlediska za ekvivalent vejce. Vývoj zárodku a následné líhnutí dramaticky mění nutriční a biochemické složení žloutku a bílku. 
I tak lze jednodenní kuřata považovat za vhodnou složku diety. Neměla by však, podle mého soudu, tvořit jedinou složku diety. Myslím, že skladbu, kterou uvádíte ve Vašem chovu, lze považovat za vhodnou. Z předávkování vit A se bát nemusíte. Spíše bych doporučoval přidat kalcium, buď ve formě kuřecích krků a nebo doplňku, např. Biomin H.  

Takže s klidným srdcem můžu dopřát svým kočkám potravu, která je velmi blízká tomu, co by si ulovily - tj. drobné ptáky. Někomu může vadit krmení celými zvířaty, ale je třeba si uvědomit, že každý kus masa bylo kdysi zvíře. Kuřátka u nás čičinám chutnají víc, než jakékoli jiné maso.

Jednodenní kuřata
Kde se dají kuřata sehnat?
  Jednak na internetu v obchodě s masem pro psy. Nebo přímo v líhni. Tyto kuřátka jsou vlastně kohoutci, kteří se po líhnutí vyřadí z chovu. Slepičky jsou dále chovány jako nosnice.

A čím jsou kuřátka tak zajímavá? Obsahují peří, svalovinu, vnitřnosti i kosti a chrupavky - vše co masožravec potřebuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat

TOP měsíce

Seznamování koček

Máte doma kočku a chcete jí pořídit kamaráda? Bojíte se seznamování? Nevíte jak nejlépe postupovat? Každý, kdo už doma kočku má a chce si po...